Under gårdagen fick ett stort antal boende en faktura från Tele2 avseende tv. Följande gäller i nuläget:

  1. Fakturan ska inte behöva betalas. Vi ser tillsammans över med Tele2 hur detta enklast hanteras i nuläget och återkommer. 
  2. Vi har nyligen skrivit om avtalet med Tele2 för leverans av tv och internet till de boende. Detta kommer fortsatt att faktureras via den vanliga avin med hyra/avgift varje månad.
  3. Fakturan som skickats ut är en följd av det förändrade/förnyade avtalet och övergången mellan de två, men är ett missförstånd vi just nu reder ut gemensamt. 
  4. Såväl tv som internet ska fungera likadant framöver, med undantaget att vi inte längre har direkt tillgång till kanalerna TLC, Axess och Kanal10. Detta på grund av förändringar i kanalpaketen hos Tele2. 
  5. De boende ska inte behöva ny utrustning eller någon typ av nya inställningar för att fortsätta titta på tv eller använda internet. Om det blir någon driftstörning kan Tele2 hjälpa via sin vanliga tekniska kundtjänst. 
  6. Det nya avtalet kan innebära vissa förändringar för de som har extra kanaler utöver grundutbudet. Vi ser över detta i nuläget och återkommer med information så fort bilden är klar. 

Vi återkommer med en uppdatering så snart vi kan på hemsidan, i boendeappen och i vår Facebook-grupp.